پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3184
-
الف
+

نگاهی کوتاه به فیلم «روز واقعه»

در این گزارش نگاهی کوتاه و گذرا به فیلم سینمایی «روز واقعه» خواهیم داشت.

در این گزارش نگاهی کوتاه و گذرا به فیلم سینمایی «روز واقعه» ساخته شهرام اسدی خواهیم داشت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از صبا، به مناسبت عاشورای حسینی، فیلم سینمایی «روز واقعه» محصول سال ۱۳۷۳ به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته را برای شما مخاطبان معرفی می‌کنیم.

این فیلم از روز عروسی پر شر و شور عبدالله با راحله آغاز می‌شود، عروسی‌ای که عبدالله سال‌ها برای آن لحظه‌شماری می‌کند اما ناگهان با ندایی روبه‌رو می‌شود که او را به یاری می‌خواند. عبدالله به ندا گوش می‌سپارد و به یاری امام حسین (ع) می‌رود تا در این مسیر با مسائل و مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم کند. عبدالله دهم محرم و در روز عاشورا به کربلا می‌رسد و جنگ را پس از پایان آن مشاهده می‌کند؛ نگاه او غربت آوارگان و پایان جنگ را به خوبی نمایان می‌کند و حال وقت بازگشت به سوی راحله است.

نگاه متفاوت به واقعه عاشورا از نقاط مثبت فیلم است؛ مخاطب این روز را از زاویه‌ای که پیش از این نشنیده‌ است، می‌بیند و همین مساله حس کنجکاوی آن را برمی‌انگیزد.

ازجمله نقاط قوت دیگر این فیلم که از ابتدا توجه مخاطب را به خود جذب می‌کند می‌توان به موسیقی متن آن اشاره کرد؛ موسیقی‌ خاصی که توسط مجید انتظامی ساخته شد و از سیزدهمین جشنواره ملی فیلم فجر موفق به دریافت بهترین سیمرغ بلورین شده است.

این فیلم در سیزدهمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت و در ۱۰ بخش «بهترین فیلم»، «بهترین موسیقی متن»، «بهترین چهره‌پردازی»، «بهترین فیلم دوم»، «بهترین صحنه آرایی»، «بهترین فیلمنامه»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین بازیگر نقش اول مرد»، «بهترین تدوین» و «بهترین فیلمبرداری» نامزد دریافت جایزه بود که به پنج سیمرغ «بهترین فیلم» برای شهرام اسدی، «بهترین موسیقی متن» برای مجید انتظامی، «بهترین چهره‌پردازی» برای عبدالله اسکندری، «بهترین فیلم دوم» برای شهرام اسدی و «بهترین صحنه آرایی» برای مجید میرفخرایی دست یافت.

علیرضا شجاع‌نوری، زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، مرحوم جمشید مشایخی، زنده‌یاد محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، ژاله علو و لادن مستوفی از جمله بازیگران «روز واقعه» هستند که بر تاثیر آن افزوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

ویژه آی‌فیلم: کُل «مختارنامه» را در این گزارش ببینید

شریفی‌نیا: نقش «ولید» برای کارنامه من کافی بود

م.ه/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر